Om fel produkt har blivit levererad

Om fel produkt har blivit levererad eller delar saknas så måste reklamation ske direkt efter leveransen. Produkten måste vara oanvänd för att få returneras.
RMA returförfrågningar mottagna efter 2 dagar blir inte accepterade.

 

Garantier

Vi lämnar 1 månads garanti på begagnade och 3 månaders garanti på rekonditionerade produkter om inget annat har kommit överens skriftligen. Om ni är intresserade så kan garantin utökas till 6 månader eller 1 år mot en mindre tilläggskostnad. I vissa fall så finns det garantitid kvar på produkten och då kan garantiperioden vara längre. 

 

På nya produkter gäller tillverkarens garanti som varierar från 1-3 år och för vissa produkter upp till 99 år (HP Proliant nätverksprodukter).

 

Om produkten är DOA (Dead on arrival)

En produkt som inte fungerar eller är trasig vid leverans blir klassificerad som DOA.

OBS!

  • Beslutet om en produkt är DOA bestäms av tillverkaren eller av tillverkaren utsedd support partner.
  • Produkter som skadats i leveransen blir inte accepterade som DOA. När produkterna blir levererade kontrollera att förpackningen är oskadd. Om du är osäker så signera inte leveransgodkännandet av godsleverantören.

För att möjliggöra ett utbyte av en produkt på basis av DOA så måste artikeln levereras tillbaka i original förpackningen med alla tillbehör (manualer, mjukvara etc.). Om detta inte sker så blir inte produkten accepterad som DOA.

En DOA kan bli returnerad enligt RMA returneringsproceduren. Om du har mottagit en DOA så kontakta vår säljavdelning så fort som möjligt dock senast inom 2 dagar efter leverans.

 

Vid frågor vänligen kontakta oss via email: info@itdelar.se